tisdag 13 augusti 2013

Tiden som flyger iväg

Denna sommar har helt klart gått undan, det har varit njutning på hög nivå. Att umgås med nära och kära, få bada, grilla och dricka ett glas rosè eller två allt detta hör sommaren till och jag kan inte komma ihåg när vi senast hade en sådan här fantastisk sommar som har levererat dunderväder både Juni, Juli och Augusti. Fantastiskt. Jag är nyss hemkommen från Nerja där jag mötte upp dem bästa av vänner och njöt en hel vecka i deras sällskap, bilder på detta kommer vid senare tillfälle då jag knappt packat upp väskan än. Tills dess får ni njuta av denna sista bilden jag tog innan jag åkte - Kräftfrossa!



Jag ÄLSKAR kräftor, om jag kunde hade jag ätit dessa som delikatesser minst 1 gång i veckan.

Till kräftorna gjorde jag en Basilika aioli vilken passande in ypperligt.

Basilika Aioli

1 kruka färsk Basilika
3-4 msk turkisk yoghurt
3 msk majonnäs
1 vitlöksklyfta
sop
Cayennepeppar

Mixa basilikan med yoghurten och rör sedan ned majonnäsen - mixa ej då såsen blir rinnande. Addera en pressad vitlöksklyfta och krydda efter smak. 
Ta bort majonnäsen och du har en perfekt sås till fisk, grillat kött, sallad. Den passar till allt om du gillar basilika

Ha en fantastisk dag

                                                      



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar