måndag 9 september 2013

Grekisk yoghurt med färska bär och valnötter med ringlad honung ovanpå!

Ibland måste man lyxa till det lite tycker jag, något som oftast inte hinns med här hemma på vardagarna då jag gillar "snooze" funktionen mycket och gärna ligger och drar mig så länge jag kan tills jag måste gå upp. Därför är denna frukost perfekt för en helg! Jag blir lycklig i hela kroppen och mina personliga minnen från när detta avnjöts på terrassen i Spanien är väldigt nära.



Grekisk yoghurt med färska bär och valnötter med ringlad honung

120g Grekisk yoghurt
4-5 st jordgubbar ( delade i lagom stora bitar)
1/2 hand med blåbär
5-6 st hallon
1/2 hand med valnötter
1 tsk honung - ringlad över
1-2 tsk vatten att göra yoghurten lite lösare

Valet av frukt och bär går att variera ut i det oändliga, ta det du tycker om och blanda i. En annan av mina favoriter är hackad nektarin!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar